Légszennyezés vs. koronavírus: most nem jött be a papírforma

Novemberben a légszennyezés mértéke szinte semmit sem csökkent a második európai korlátozás-hullám során, szemben a tavaszi lezárások során tapasztalt drasztikus visszaeséssel.

Az EU klímamegfigyelő ügynöksége által szolgáltatott műholdas adatok azt mutatják, hogy a személygépkocsikból és teherautókból származó nitrogén-dioxid szintje csak mérsékelten csökkent – sőt, néhány esetben nőtt -, miután a lezárások érvénybe léptek Európában. A légszennyezés annak ellenére sem csökkent, hogy a nagyvárosoban sok helyütt bezártak az éttermek, az üzletek és a bárok.

Szakértők szerint ez azért van, mert a korábbi lezárási hullámmal ellentétben – amikor a főbb szennyező anyagok szintje legalább 50%-kal csökkent az európai városokban -, az elmúlt hetekben jóval magasabb volt a járműforgalom, mint tavasszal. A tendencia azt jelzi: egyre többen járnak autóval, hogy elkerüljék a másokkal történő érintkezés kockázatát.

  • Kapcsolódó cikkeink:

A koronavírus súlyosbítja Delhi légszennyezési válságát

A légszennyezés lassan visszatér a járvány előtti szintre

Friss hírek

Rakéta csapódott Lengyelország területére

A védelmi készültség növelése keretében Lengyelország a szövetségeseivel együttműködve megerősíti légterének megfigyelését - közölte Mateusz Morawiecki lengyel miniszterelnök szerdára virradóan. Az intézkedés előzménye, hogy kedden - egyelőre megerősítetlen értesülések szerint - a lengyel-ukrán határ közelében orosz rakéták csapódtak be egy lengyel mezőgazdasági létesítmény gabonatárolójába, és két ember életét vesztette.

Read More »