Az USA-ban 20%-ra csökkent a hagyományos személyautók piaci részesedése

A SUV-ok előretörése Európában is igen látványos, de a trend az Egyesült Államokból indult, ahol a városi terepjárók mellett a platós kisteherautók is komoly szeletet hasítanak ki az autóeladásokból.  

2017-ben még „csak” 65% volt az Egyesült Államokban a „light trucks” gyűjtőnévvel besorolt személyautó kategóriák piaci részesedése, amelybe a városi terepjárók, a minibuszok és a platós kisteherautók tartoznak, de mindössze három év alatt újból jelentősen zsugorodott és az USA-ban csak szedánként emlegetett hagyományos személyautók eladásai 2020-ban már csak a piac 20%-át tették ki.

Ha az egyes gyártókat külön vizsgáljuk, még nagyobbak az eltérések, az eleve sok testesebb modellt előállító amerikai cégeknél már szinte jelentéktelen a kisebb modellek eladása. A GM-nél például tavaly már csak az értékesítési árbevétel 8%-át tették ki a hagyományos személyautók, míg a Fiat-Chrysler-nél 9% volt ez az arány.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Kihalófélben a hagyományos amerikai szedán

2025-re minden második új autó SUV lehet Németországban

Forrás: Businessweek / Instagram

Friss hírek

Rakéta csapódott Lengyelország területére

A védelmi készültség növelése keretében Lengyelország a szövetségeseivel együttműködve megerősíti légterének megfigyelését - közölte Mateusz Morawiecki lengyel miniszterelnök szerdára virradóan. Az intézkedés előzménye, hogy kedden - egyelőre megerősítetlen értesülések szerint - a lengyel-ukrán határ közelében orosz rakéták csapódtak be egy lengyel mezőgazdasági létesítmény gabonatárolójába, és két ember életét vesztette.

Read More »