A 2021-es évre erősen rányomta bélyegét a pandémia. Sok vállalkozásnak abba kellett hagynia a működését. Emellett viszont sok új webáruház is elindult, és eddig főleg fizikai boltot üzemeltető cégek álltak át vagy terjesztették ki tevékenységeiket az online térbe.
Milyen volt a forgalom?
Mintegy ezer milliárd forint forgalmat vizionáltak a szakemberek még 2020-ra. Ezt az értéket sikerült meghaladnia az e-kereskedelem összforgalmának. A kutatások szerint ez az érték több mint ötvenmillió rendelésből jött össze.
Az biztos, hogy ezt az ezer milliárd forintos határt a tavalyi évben átlépték a hazai szereplők. Ezt a nagy növekedést a gyorsan szaporodó új webshopok száma is mutatja. Ezek nagy része, mintegy háromnegyede bérelhető rendszert használ. Az egyedi fejlesztésű boltok aránya visszaszorulóban van.
Milyen eredményekkel zárt a hazai bérelhető webáruházrendszerek egyik nagy szereplője, az Unas?
Két évvel ezelőtt, karácsonykor elérték a hatezer működő webáruházat, tavaly év végére pedig már hétezer-ötszáz aktív webshopot is kiszolgált a rendszerük. Az ezerötszázból körülbelül ezer teljesen új webshop volt, míg a maradék egyharmad más rendszerekből átmigráló bolt volt.
Milyen fejlesztések voltak az Unasnál 2021-ben?
- Egy modern webáruházrendszer a frontend és a backend fejlesztések terén sem lassíthat. A választható kinézetekben is nagyon fontos időnként újakat bemutatni. Ennél a rendszernél is bemutattak több új sablont.
- A webáruház blogjukban rendszeresen, összefoglalókban és leírásokban mutatták be a funkciókat, és információkkal segítették az online kereskedelmet.
- Márciusban kijött a legnagyobb magyarországi szereplő, a Magyar Posta vadiúj rendszere, az MPL API, ami először ennél a szolgáltatónál vált elérhetővé.
- A fizetési megoldások széles körű biztosítása is nagyon fontos. A Stripe a világ egyik legnépszerűbb szolgáltatója. Az ő megoldásuk is integrálva lett a rendszerbe.
- A MailerLite nevű e-mail-szolgáltató és a TikTok pixel integrációk is óriási előrelépést jelentettek 2021 során.
- Az online kereskedelemben a kereshetőség fontossága sem lebecsülendő. Itt az úgynevezett okoskereső funkció beépítésével sikerült nagy előrelépést tenni a felhasználóbarátság terén. Utóbbi sokkal gyorsabb működésű, mint elődje, és számos új funkcióval is kecsegtet. Például képes kezelni az elírásokat, keresési javaslatokat is ad, ha szükséges, és relevancia szerint, súlyozva képes sorrendbe állítani a keresési találatokat is.
Nincs megállás idén sem
2022-ben is sok fejlesztés várható. Új online fizetési lehetőségre is lesz lehetőség, valamint egy új logisztikai szolgáltató is palettára kerül. Sablonok területén is lesz újdonság, és a YouTube csatorna sem fog leállni. Új oktatóvideókkal és érdekességekkel várják a kereskedőket az idei évben is.
Fizetett tartalom (x)