Kitekintő.hu

Mi történt tavaly a hazai e-kereskedelemben? (x)

A 2021-es évre erősen rányomta bélyegét a pandémia. Sok vállalkozásnak abba kellett hagynia a működését. Emellett viszont sok új webáruház is elindult, és eddig főleg fizikai boltot üzemeltető cégek álltak át vagy terjesztették ki tevékenységeiket az online térbe.

Milyen volt a forgalom?

Mintegy ezer milliárd forint forgalmat vizionáltak a szakemberek még 2020-ra. Ezt az értéket sikerült meghaladnia az e-kereskedelem összforgalmának. A kutatások szerint ez az érték több mint ötvenmillió rendelésből jött össze.

Az biztos, hogy ezt az ezer milliárd forintos határt a tavalyi évben átlépték a hazai szereplők. Ezt a nagy növekedést a gyorsan szaporodó új webshopok száma is mutatja. Ezek nagy része, mintegy háromnegyede bérelhető rendszert használ. Az egyedi fejlesztésű boltok aránya visszaszorulóban van.

Milyen eredményekkel zárt a hazai bérelhető webáruházrendszerek egyik nagy szereplője, az Unas?

Két évvel ezelőtt, karácsonykor elérték a hatezer működő webáruházat, tavaly év végére pedig már hétezer-ötszáz aktív webshopot is kiszolgált a rendszerük. Az ezerötszázból körülbelül ezer teljesen új webshop volt, míg a maradék egyharmad más rendszerekből átmigráló bolt volt.

Milyen fejlesztések voltak az Unasnál 2021-ben?

Nincs megállás idén sem

2022-ben is sok fejlesztés várható. Új online fizetési lehetőségre is lesz lehetőség, valamint egy új logisztikai szolgáltató is palettára kerül. Sablonok területén is lesz újdonság, és a YouTube csatorna sem fog leállni. Új oktatóvideókkal és érdekességekkel várják a kereskedőket az idei évben is.

Fizetett tartalom (x)