● Vegyes mozgás az európai tőzsdéken
● A DE30 ismét a 14.500 pontos ellenállási zónát támadta
● Az Airbus lassítani kényszerülhet az A350-esek gyártási ütemén
Vegyesen forognak az európai részvénypiacok kedden, a francia, brit, orosz és lengyel tőzsdék mínuszban járnak, míg a német, holland spanyol és olasz indexek emelkednek. A gazdasági naptár ma jórészt üres, az amerikai ISM nem feldolgozóipari index publikálása 16 órakor az egyetlen figyelemre méltó esemény. Az ISM adatok azonban az utóbbi időben nem mozgatták meg túlságosan a piacokat, így ez ma sem várható.
A DE30 el tudott indítani egy felfelé tartó mozgást, miután 14.350 pont környékén egy dupla alj formációt rajzolt. Az index később áttörte a 14.500-14.550 pont közötti ellenállási zónát, ami már többször volt fontos ársáv az utóbbi hetekben, most pedig ez a szint jelzi az említett dupla alj formáció nyakvonalát is.
Forrás: xStation5
Kérjük, vegye figyelembe, hogy a bemutatott adatok a korábbi teljesítményadatokra utalnak, és ez nem megbízható mutatója a jövőbeni teljesítménynek.
Elméletileg innen egy 200 pont körüli emelkedés következhet, ami az indexet a 15.750 pontos területre tolná, de ez a mozgás nem indult meg, az árfolyam visszahúzódott és most ismét 14.500 pont alatt forog. Forrás: xStation5
A nyugati vállalatok orosz piacról történő tömeges menekülése, és a maradókat érő kritikák ellenére a Henkelnek (HEN3.DE) nincs szándékában felfüggeszteni működését Oroszországban. A társaság közölte, hogy bár a teljes kivonulást nem tervezi, teljes mértékben meg kíván felelni az érvényes szankciós követelményeknek. Azt ugyanakkor még márciusban bejelentette a Henkel, hogy leállítanak minden új oroszországi befektetést.
A KION Group (KGX.DE) bejelentette, hogy visszavonja az idei pénzügyi évre kiadott hivatalos eredmény-előrejelzését. A cég közölte, hogy a koronavírus miatti korlátozások és a háború okozta bizonytalanság miatt döntöttek az előrejelzések visszavonásáról.
A Reuters riportja szerint az Airbus (AIR.DE) a katari légitársasággal fennálló vitája miatt visszavont egy harmadik A350-es típusra szól megrendelést is, melyet a Qatar Airways vásárolt volna meg. A Qatar Airways már 23 darab A350-es repülőt tart a földön a vita tárgyát képező festési hibák miatt, amiért több mint 1 milliárd dolláros kompenzációra lenne jogosult, amennyiben a bíróság a légitársaságnak ad igazat. A Qatar Airways szerint a hibák veszélyeztetik a repülésbiztonságot.
Szintén az Airbus vállalattal kapcsolatos hír, hogy a fenti vita és az orosz légiközlekedési piacra kivetett szankciók miatt a cég az Airbus A350-es típus gyártási ütemének tervezett felpörgetésének elhalasztásán gondolkodik.
Elemzői lépések
● A Munich Re (MUV2.DE) részvényeire vonatkozó ajánlását „egyenlő súlyozás”-ra rontotta a Morgan Stanley. A célár 275 euró.
Forrás: XTB