● Pluszban Európa
● A DE30 100 pontot esett a napi maximumáról
● Az Airbus óriási megrendelést kapott Kínából
Emelkedéssel kezdték az új hetet az európai részvénypiacok, ugyanakkor a blue chip indexek máris eltávolodtak napi csúcsaiktól. A német DEe30 már csak 0,1%-os pluszban van, mintegy 100 pontot esett napközben, de legjobban a lengyel WIG20 (W20) maradt le, ami 0,8%-kal esik.
A májusi német külkereskedelmi adatot ma reggel 8-kor tették közzé, és bár ez a mutató ritkán váltja ki a piaci szereplők figyelmét, ezúttal kifejezetten érdekes lett a riport. Az export havi alapon 0,5%-kal csökkent (várt: +0,9%), míg az import 2,7%-kal nőtt (várt: +0,9%), ennek eredményeképpen pedig a német gazdaság 1991 óta először negatív külkereskedelmi mérleget produkált. A jelenség oka az importált áruk áremelkedésében keresendő, ezen belül is főleg az energiaárak szabadultak el. Mivel Németország egy nagy, exportorientált gazdaság, a külkereskedelmi mérleg hiánya figyelmeztető jelnek tekinthető.
A DE30 meg tudta védeni a középtávú emelkedő trendvonalat, melyet a múlt hét végén tesztelt (narancs kör), de a vevők innen nem tudtak elindítani egy nagyobb felpattanást, így az index továbbra is az említett trendvonal közelében mozog. Ennek fényében nem zárható ki a trendvonal letörésére irányuló újabb próbálkozás 12.700 pont környékén.
Ha az eladók sikerrel járnak és megvalósítják a letörést, a következő támaszzóna a 78,6%-os visszatérési szintnél (12.400 pont körül) húzódik. Másrészről, ha a bikák el tudnak indítani egy emelkedő hullámot, akkor az első figyelendő ellenállási szint 13.200 pontnál található, melyet a 61,8%-os visszatérési szint jelöl ki.

Forrás: xStation5
Kérjük, vegye figyelembe, hogy a bemutatott adatok a korábbi teljesítményadatokra utalnak, és ez nem megbízható mutatója a jövőbeni teljesítménynek.
Vállalati hírek
Az Airbus (AIR.DE) nagy megrendelést kapott Kínából. Az ügyletben a China Southern Airlines, az Air China, a China Eastern Airlines és a Shenzhen Airlines rendelt összesen 292 keskenytörzsű A320-as gépet az Airbustól. A lépés jelzi az amerikai-kínai kapcsolatok feszültségét, valamint a Boeing gépekkel kapcsolatos közelmúltbeli biztonsági aggályok hatását. A pénzügyi részleteket nem közölték a felek, de az egy gépre eső ár a magas rendelt darabszám miatt vélhetően kisebb a 101 millió dolláros listaárnál.
Dirk Hilgenberg, a Volkswagen (VOW1.DE) által birtokolt Cariad főnöke közölte, hogy a Cariadnál egy racionalizálási folyamatot indítanak el, melynek célja a hatékonyság javítása és a szoftverfejlesztések felpörgetése. A Cariad áll a Volkswagen azon stratégiájának középpontjában, mellyel felvennék a versenyt a Teslával az elektromos autók gyártásában.
Forrás: XTB