A szokatlan fotótémából nyílt kiállításon megtekinthető képek közül néhányon látható az a két gyermekes család is, akik bíróság elé szeretnék állítani a művészt, mondván, kiskorú gyermekei teljesen felismerhetőek, ezáltal veszélybe került biztonságuk.
A helyszűkében élő New York-i lakosság pontosan tudja, hogy nem sok magánéletre számíthat az otthonukban, ahol szinte minden üvegből van. Egy Manhattanben élő fotósnak mégis sikerült kivernie a biztosítékot a sokat látott lakosság körében: kiállítást rendezett azokból a képekből, melyeket szomszédairól készített alvás illetve evés közben – írja a Yahoo News.
Arne Svenson elmondása szerint azután kezdte a fotózást, miután örökölt egy teleobjektívet barátjától, a lakásával szemben lévő háztömb életét pedig 2012-ben kezdte megörökíteni.
Ezeket a képeket ma már bárki megtekintheti és meg is veheti a galériában: akár 7500 dollárt is kóstálhat egy-egy darab. Két fotón szereplő gyerekek szülei, Martha és Matthew Foster azonban olyannyira nem voltak elragadtatva a művektől, hogy beperelték a művészt. Szerintük a fényképek veszélyeztetik gyermekeik biztonságát, és ráadásul folyamatosan elhúzott sötétítőkkel kell élniük, hogy elkerüljék az újabb fotókon való szereplést.
A kiállítás vitát váltott ki az emberi jogokat illetően, és felmerült az is, hogy mennyi magánéletre számíthatnak az ilyen zsúfolt városban élők.
A legújabb fejlemények szerint Svenson visszavág. Ügyvédje múlt héten indítványt nyújtott be a New York-i bíróságon, melyben kérvényezik a vádak elejtését. Az indoklásban az áll, hogy a képek nem illegálisak, és hogy egy művészt megilleti a szólás szabadsága. A fotós állítja, hogy műveinek témája nem sérti szomszédai magánéletét, mivel óvatosan megbújva, az árnyékból készíti őket.
Maguk a képek egyszerre elvontak és egyediek, a hétköznapi modern élet egy-egy intim pillanatát örökítik meg, ugyanakkor mindig ügyelve arra, hogy a szereplők teljes arca sehol se látszódjon. Például az ablaknál álló esőkabátos nő arcát egy függöny takarja el, egy várandós hölgyet pedig profilból látszódik.
A Foster család aggodalma két kép körül forog igazán. Az egyiken Martha fogja két éves pelenkás kisfiát, míg négy éves kislánya fürdőruhában áll mellette. Az indítvány határozottan állítja: a kiskorúak arca egyértelműen felismerhető, ami veszélyezteti biztonságukat, az által, hogy esetlegesen felkeltheti a nem kívánatos és veszélyes emberek figyelmét.
Habár a család ügyvédjével való konzultálást követően Svenson levette a kérdéses képeket a kiállítás faláról, a Foster család nem ejti az ügyet: minden egyes kép eltávolítását, és anyagi kártérítést követel.
Sutus Nikolett